Friday, April 26, 6:13 pm

Könyv Nyelvtanároknak:

M. Rinvolucri: A nyelvóra életre keltése

ötletek, játékok a nyelvórán,

Játékok, ötletek nyelvtanároknak

A. Templeton: Teaching English to Teens and Preteens

A. Templeton, Teaching Youngsters English

A. Templeton: Teaching Youngsters English

Szónyomozás

megosztás

A sikeres nyelvtanulók igen hatékony módszere, hogy könyveket olvasnak az idegen nyelven (regény, novella stb.), anélkül hogy a szótárt túl sűrűn használnák. Lomb Kató kb. 27 nyelvet tanult és gyakorolt így!

A szónyomozás gyakorlata ebben a formában tulajdonképpen csoportjaimmal alakult ki. Ez akár egyénre szabható, és alkalmazható hosszabb-rövidebb szövegek olvasásánál. Gyakorlatilag egy kognitív folyamat, mely során egy-egy szó vagy szókapcsolat jelentését “kinyomozzuk”. Érdekes tapasztalat, hogy milyen hatékonyan működik ez. Ráadásul mivel a szavak jelentésébe saját szellemi energiádat fekteted (gondolkodsz, megfigyelsz, stb.), már az elején megmarad a szó anélkül, hogy magolnod kellene. Sokkal hatékonyabb  annál, hogy mindjárt megnézd egy ismeretlen szó jelentését a szótárban! Persze időnként a szótárazást sem lehet elkerülni a nyelvtanulásban, ha például hirtelen van szükséged egy ismeretlen szó jelentésére. Ám az is tény, hogy a szónyomozás gyakorlása egy idő után oda vezet, hogy nagyon gyorsan alkalmazni tudod majd.  A gyakorlat lényege, hogy elgondolkodj, mit is jelenthet a szó a szövegkörnyezet és egyéb ismereteid alapján. A gyakorlat részletes leírása az  Autoritmia című könyvben található, illetve tanfolyamunkon készségszintig gyakoroljuk ezt a nyelvi technikát. A résztvevők egyik legkedveltebb gyakorlata ez, mert óriási távlatokat nyit meg a nyelvtanulásban.

megosztás

Honlapunkon cookie-kat (sütiket) használunk a felhasználói élmény optimalizálása érdekében. cookies policy.     ENGEDéLYEZEM