Fõoldal Könyveink Könyveinkrõl írták Kapcsolat Felad Rendelést |
|
Nagylétszámú osztályban tanítok |
|
Ebben az esetben is lényeges, hogy a gyerekeket le tudjam kötni, és az is, hogy mindenki szóhoz jusson. Ez természetesen nem is jöhet szóba, ha nem osztom kisebb csoportokra az osztályt. Viszont a kisebb csoportokra bontással, akár minicsoporrtokra bontással igen jó gyakorlatokat lehet végeztetni. Lássuk az alábbiakat (Mario Rinvolucri, A nyelvóra életre keltése c. könyvból)
Prepoziciók a rajzomhoz Szint: elemi szinttől alsó középhaladóig Eszközök: papírok, színes ceruzák vagy egyéb írószerszámok
minden diák számára 1. Diktáljuk le a következő szólistát az idegen nyelven: felhő ajtó hó folyó eső hegy rizsföld férfi nap nő fa kígyó autó kutya ház macska ablak 2. Kérjük meg a diákokat, hogy készítsenek egy színes rajzot, a fenti elemeket használva. 3. Alkossunk párokat, és kérjük meg őket, hogy az egy párban lévők üljenek egymásnak háttal. 4 . A párok egyik tagja részletesen leírja a rajzát a másiknak, aki megkísérli lerajzolni azt a megfelelő színekkel, anélkül hogy látná a társa rajzát. A diákok ilyen mondatokat alkossanak (természetesen magyarul ezek nem prepozíciós mondatok, de számos más idegen nyelven igen): – Egy kék felhő van középen fönt. – A narancssárga nap félig a hegy mögött van. – A hegy alján van egy sárga ház. – Stb. A tanár járjon körbe a diákok között, hogy segítsen a prepozíciók helyes használatában 5. Ha egy diák befejezte rajzának a leírását, összehasonlítják a „diktálás” alapján készült rajzot az eredetivel. 6. Most fordítva végezzék el a diákok ezt a gyakorlatot. 7. Kérjük meg a diákokat, hogy mondják hangosan a prepozíciókat, melyeket használtak, és írják fel a táblára. Köszönet Rod Gottulának ezért a gyakorlatért, aki
a The Language Teacher című cikkében írja ezt le (Japánban jelent meg
2000 augusztusában.)
|